Depressie

Lieve lezers,

Of wie dit ooit leest, want tot nu toe heb ik bijna nog geen volgers.
Ik voel me ‘afzakken’ naar een depressie.
Na mijn niet zo positieve werkervaring zit ik nu thuis.
De werkervaring was niet lang, maar ze heeft diep genoeg op me ingehakt.
Nu zit ik thuis door ontslag. Mijn moed in het solliciteren, die ik had vóór mijn eerste werkervaring, is heel wat minder. Eigenlijk ben ik flink bang geworden.
Wat als ik nu weer die overload van prikkels, mensen, drukte moet ervaren…?
Wat als het werk me wééral te veel wordt? Wat als ik er wéér niks van bak?
Ik heb nu gemerkt hoe ongelooflijk gevoelig ben aan stress en andere negatieve prikkels.
Zelfs thuis geraak ik niet meer ‘opgestart’. Ik heb nergens meer zin in en wil nog het liefst in mijn bed blijven liggen. Diegene die al te maken hebben gehad wéten waarover ik spreek.
En nee, depressie is Niet je slecht voelen als er iets slecht gaat. Het gaat om je constant slecht, down en minderwaardig voelen, zelfs op leuke en ontspannende momenten (nu ja, momenten die ooit leuk en ontspannend waren) en op momenten waarop alles wel lukt.
Ik ken depressie maar al te goed want ik ben er al verschillende keren onder door gegaan in mijn korte leven van 22 jaartjes.
Eigenlijk, moet ik bekennen, voel ik me meestal niet gelukkig.
Ik kijk met grote ogen naar mensen die bruisen van de energie, die veel lachen, die plannen maken, die innovatieve ideeën hebben. Voor mij hoeft het niet meer..
Ik heb het meeste van mijn tijd geen energie. Alleen om het hoognodige te doen.
Ik had ooit ook dromen, maar die lijken nu verder dan ooit…. 😦

Over kipje1993

Beste lezers, Ik besloot om met deze blog te beginnen...uit diepgewortelde angst, frustratie, kwaadheid. Maar ook uit hoop, liefde en menselijkheid. Ik probeer gebeurtenissen positief te zien, al lukt dat niet altijd. Daarnaast heb ik het immense geluk om fantastische lieve mensen rond mij heen te hebben. Als God bestaat, dan heeft Hij me een fantastische beschermengel toegestuurd, denk ik vaak. In mijn leven ben ik al vaak gekweld geweest door depressie, eenzaamheid, een laag zelfbeeld maar vooral angst...faalangst....verlammende faalangst in zowat alle aspecten van mijn leven. Hierdoor lopen veel dingen in mijn leven niet zoals ik altijd hoopte. En natuurlijk, je kan er zelf 'wat aan doen' zeggen velen. Deels hebben die mensen gelijk. Je kan zelf heel veel dingen veranderen in je leven en je leven een positieve wending geven. . Je kan altijd positieve keuzes maken. Maar soms hebben mensen, zoals ik, hulp nodig. Anders lukt het niet. Een directere aanleiding om dit blog te schrijven is de start van mijn nieuwe, en eerste job. Mijn angsten slagen toe als gek. Mijn hersenen blokkeren vaak. Mensen kijken op mijn vingers en fouten worden direct afgestraft. Veel mensen krijgen hier, begrijpelijk, stress van. Maar als je al het grootste deel van je leven leidt aan (vaak) verlammende faalangst, dan weet je ook....het is mentaal overleven. Klinkt allemaal best negatief, dat weet ik. Maar op dit blog zal ik ook plaatsmaken voor positieve en grappige gebeurtenissen. Ik ben iemand die graag lacht en plezier maakt bij mensen die mij veilig doen voelen. Ach, wat zit ik nu te zeveren...? Nu ja, tot hier mijn introductie ;)
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

